Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp

Termik Santralde Eylem

Kahramanmaraş’ın Afşin-Elbistan bölgesindeki A Termik Santrali’nde sular durulmuyor. İşten çıkarmalar ve iş güvenliği sorunlarına tepki gösteren yüzlerce işçi, TES-İŞ Sendikası öncülüğünde dev bir yürüyüş gerçekleştirdi.

Kahramanmaraş’ın Afşin-Elbistan bölgesindeki A Termik Santrali’nde sular durulmuyor. İşten çıkarmalar

Kahramanmaraş’ın enerji üretim merkezi Afşin-Elbistan’da sular durulmuyor. A Termik Santrali’nde çalışan işçiler, son dönemde yaşanan haksız işten çıkarmalara ve giderek ağırlaşan çalışma koşullarına karşı sessizliğini bozdu. TES-İŞ Sendikası Afşin Şubesi öncülüğünde bir araya gelen yüzlerce emekçi, yaklaşık 3 kilometrelik yolu sloganlar eşliğinde yürüyerek santral nizamiyesine dayandı.

“Kış Kıyamette Kapı Önüne Konulduk”

Santral girişinde toplanan kalabalık adına konuşan TES-İŞ Afşin Şube Başkanı Mustafa Kılıç, yaklaşık 20 işçinin iş akdinin hiçbir haklı gerekçe gösterilmeden feshedildiğini öne sürdü. Çıkarmaların zamanlamasına dikkat çeken Kılıç, “Bu arkadaşlarımız; kış, kıyamet, Ramazan ya da bayram dinlemeden, gece yarısı gelen tebligatlarla ekmeğinden edildi. Bu sadece bir işten çıkarma değil, işçinin onuruna ve alın terine vurulmuş bir darbedir” sözleriyle yönetime yüklendi.

İş Kazaları Artıyor: “Can Güvenliğimiz Yok!”

Eylemde sadece işten çıkarmalar değil, tesisteki güvenlik zafiyetleri de gündeme damga vurdu. Santral bünyesinde iş kazalarının ürkütücü boyutlara ulaştığını savunan sendika yetkilileri, mevcut önlemlerin yetersiz olduğunu vurguladı. Acilen bağımsız bir denetim mekanizması kurulmasını talep eden işçiler, “Üretim rakamları bizim canımızdan daha önemli değil” diyerek yetkilileri göreve çağırdı.

Ankara’ya Çözüm Çağrısı

Bölge milletvekillerine ve devlet yetkililerine seslenen işçiler; işten çıkarmaların derhal durdurulmasını, yerel istihdamın korunmasını ve çalışma şartlarının iyileştirilmesini talep etti. Basın açıklamasının ardından kararlı bir duruş sergileyen grup, talepleri karşılık bulana kadar sürecin takipçisi olacaklarını belirterek olaysız bir şekilde dağıldı.